hand made by Nikaja

hand made by Nikaja
hand made by Nikaja

wtorek, 15 kwietnia 2014

Wyróżnienie i nagrody w konkursie "MAMA, TATA I JA – oszczędzamy energię.." za uszyty domek:)

Jakiś czas temu uszyłam domek z solarami na dachu do konkursu "MAMA, TATA I JA – oszczędzamy energię." Za uszycie domku otrzymałam wyróżnienie:) a córka wygrała zabawki edukacyjne:)
Zamieszczam zdjęcia tych zabawek, bo przy okazji tego tematu chciałam Was zapytać czy staracie się chociaż troszkę być "ekologiczni" i uczycie tego dzieci:) Z tego co widzę na tych planszach do zabawy, to nie jestem do końca "eko":) Kiedy byłam w ciąży planowałam nawet zostać trochę "eko mamą" (orzechy piorące, pieluszki wielorazowe itp.), ale w praktyce to mi nie wyszło... i podziwiam mamy, które sobie z tym radzą.
To co robię i jest "eko" to na przykład segregacja śmieci, szczególnie plastiku, papieru i baterii. Córka ma niecałe 3 lata a już wie, że puste plastikowe butelki trzeba zgnieść i położyć przy wyjściu w miejscu gdzie zbieramy plastik. Jak wychodzimy na dwór sama mówi, że chce wziąć butelkę i wyrzucić do "tego" żółtego pojemnika:)
Po za tym dobra jest np. ekologiczna torba z materiału zamiast foliówek, którą warto nosić w torebce lub plecaku, żeby mieć zawsze pod ręką na zakupy:)
Ta nagroda dała mi trochę do myślenia o ekologii i tego, żeby od najmłodszych lat uczyć dziecko dobrych "eko" nawyków i szanowania Naszej Matki Ziemi:) Pozdrawiam:)

 a tu ten domek, który ręcznie uszyłam:)

6 komentarzy:

  1. Brawo za pomysł i gratulacje !! :)). Ja już od dawna segreguję śmieci i mój kosz ten, który opróżniają co tydzień jest praktycznie pusty, chociaż to jest tylko ten mały, mogliby go opróżniać raz na trzy tygodnie.
    Za to mam zawsze pełne worki, które zabierają raz w miesiącu :)).
    Pozdrawiam. Bogusia

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny domek, nagroda w pełni zasłużona. Ja już od bardzo dawna segreguję wszystkie śmieci, oszczędzam wodę, czy prąd, siatki na zakupy od lat zawsze mam w torebce, itd. Na ilę mogę to sie staram :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdyby część ludzi na ziemi robiła "chociaż tyle" co Ty, to by było super. Niestety ludzie stawiają na wygodę :/ Dobrze, że uczysz dobrych nawyków. Pracując w szkole, zauważyłam, że w większości rodzice tego nie robią- po co komu segregacja śmieci ...
    Domek jest cudowny. A na nagrodę w pełni zasłużyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję wyróżnienia a córce wspaniałej nagrody :). Ja również segreguję odpady, staram się używać jak najmniej torebek foliowych, oszczędzam wodę i prąd. Do tego sprzątam po psie co powinno być obowiązkiem każdego posiadacza czworonoga w mieście, choć niestety niewiele osób to robi. Staram sie zwracać uwagę rodzinie i znajomym by starali się wprowadzić zasady eko również do swojego życia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję wyróżnienia. Domek bardzo fajny jest taki eko, jak wszystkie zabawki Twojej córci. Umnie z ekologią nieźle. Śmieci segreguję dawno, Torby na zakupy naszę ze sobą. Suchy chlebek oddaję kurkom a niepotrzebne ciuchy potrzebującym.

    OdpowiedzUsuń
  6. gratuluję nagrody:) a co do segregacji to uczę dzieci od małego, teraz mają to już we krwi:)
    mieszkam na wsi to do powyższych przykładów dodam jeszcze własny kompost:) suchy chlebek u mnie nie trafia do kurek, ale mielę go i przygotowuje inne dania z jego wykorzystaniem:)

    OdpowiedzUsuń